Pytanie
W jaki sposób należy ustalić udział dofinansowania do środków trwałych i odnieść na odpowiednie konto 840, które posiada analitykę poszczególnych środków trwałych?
W 2009 r. składaliśmy wniosek o dofinansowanie, natomiast w 2012 r. otrzymaliśmy decyzję o jej otrzymaniu. Niektóre środki trwałe były zakupione w 2011 r. Cena zakupu różni się od planowanego kosztu kwalifikowanego we wniosku. Wartość dofinansowania wynosi 2.488.800 zł, natomiast planowany łączny koszt kwalifikowany środków trwałych wynosi 4.148.000 zł. Cena zakupu środka trwałego wyniosła 78.000 zł, a jej wartość we wniosku 68.000 zł, procent dofinansowania - 60, oczekiwana wartość dofinansowania 40.800 zł. Pozostałe środki trwałe nie zostały przyjęte do ewidencji środków trwałych, ponieważ nie zostały odebrane.
W jaki sposób powinien być określony udział dofinansowania w ww. przykładzie?
Jak powinna przebiegać ewidencja księgowa z wyszczególnieniem analityki oraz wartości?