– Jako UPC wspieramy innowacyjną przedsiębiorczość na wiele sposobów. Jednym z nich jest projekt Think Big realizowany od czterech lat. W jego ramach wspieramy finalistów tego konkursu, przedsiębiorców, którzy mają najbardziej innowacyjne i twórcze pomysły – mówi Frans-Willem de Kloet, prezes UPC Polska.

Think Big to program wsparcia dla małych, innowacyjnych firm, które mają pomysł na swój biznes i pierwsze sukcesy. W tym roku po raz pierwszy w konkursie mogły wziąć udział firmy nie tylko z Polski, lecz także z całego regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Warunkiem było wykazanie potencjału biznesowego projektu w obszarach B2B, customer experience lub technologii marketingowych.

– Think Big może być autostradą dla firm chcących rozwijać swój biznes w Polsce, regionie czy globalnie. Wiele z nich patrzy bowiem nie tylko na nasz region, lecz także chce oferować swoje usługi na całym świecie. Każde wsparcie – albo poprzez umożliwienie im robienia interesów, albo poprzez środki finansowe lub pomoc w zaprezentowaniu się w określony sposób – to dla nich bardzo dobra szansa na wzrost i rozwój – przekonuje prezes UPC Polska.
W Polsce aktywnie działa ok. 2 mln firm. 99,8 proc. z nich to mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa. Ponad połowa deklaruje innowacyjną działalność, przede wszystkim na gruncie narzędzi wspierających prowadzenie biznesu. Z raportu „Gotowi na innowacje – co uwalnia potencjał małych i średnich firm w Polsce” zrealizowanego dla UPC Biznes wynika, że 13 proc. chce w przyszłości rozpocząć ekspansję na zagraniczne rynki, a najczęściej wskazywanym kierunkiem są Niemcy. Dla przedsiębiorców ważne jest wsparcie większych firm, nie tylko finansowe, lecz także promocyjne. Dlatego produkty lub usługi start-upów biorących udział w konkursie miały być przydatne dla UPC, a zwycięzca może liczyć na współpracę z organizatorem.
 
– Jeżeli uważamy, że dana technologia może się okazać przydatna także dla nas, to inwestujemy w firmę i pozwalamy się jej rozwijać, wykorzystując jej technologię – podkreśla Frans-Willem de Kloet.
W poprzednich edycjach pierwsze miejsca zajęły firmy IzzyBike, Luna EMG oraz Elephant. W tym roku zwycięzcą Think Big został CallPage, którego narzędzie dzięki automatyzacji może zwiększyć liczbę telefonów od klientów zainteresowanych danym produktem czy usługą, a tym samym wpływać na większą sprzedaż.
 
– Nasze narzędzie zmienia digital customer experience, konwertując ruch ze strony telefonów sprzedażowych od klientów. Daje to możliwość zwiększenia sprzedaży telefonicznej, bo zwiększamy liczbę telefonów ze strony internetowej. Narzędzia pozwalają skontaktować się w ciągu 28 sekund z dowolną firmą, która je zainstaluje – tłumaczy Ross Knap, założyciel CallPage, zwycięzcy tegorocznej edycji konkursu Think Big.
Narzędzie, które oferuje CallPage, jest w stanie rozpoznać, kto z odwiedzających stronę danej firmy, jest faktycznie zainteresowany produktem. Klient, który poda swój numer telefonu, w ciągu mniej niż pół minuty może liczyć na kontakt z konsultantem.
 
– Już teraz jesteśmy liderem w Polsce, teraz chcemy wyjść na cały świat. W ciągu dwóch lat widzimy siebie jako globalnego lidera i dostawcę usług call back automatically. Mamy obecnie 1,2 tys. klientów, wśród nich korporacje z 25 różnych krajów – wskazuje Knap.
 
Jak podkreśla prezes CallPage, współpraca z UPC daje jego firmie możliwość szybszego znalezienia klientów, przede wszystkim dając jej większą rozpoznawalność.
– Jeszcze raz udowodnimy, że jesteśmy w stanie współpracować z dużymi firmami, takimi jak UPC. Istotne, że możemy rozpowszechniać naszą usługę nie tylko na rynek polski, lecz także na inne rynki, na których UPC jest obecna – zapowiada Ross Knap.
Łącznie na nagrody, które mają wesprzeć ekspansję zagraniczną małych firm, przeznaczono 90 tys. zł. Zwycięzca otrzymał także zaproszenie do współpracy od UPC.