W związku ze zmianą przepisów ustawy z 27.04.2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2016 r. poz. 672) wprowadzoną na podstawie art. 9 ustawy z 16.11.2012 r. o redukcji niektórych obciążeń administracyjnych w gospodarce (Dz.U. z 2012 r. poz. 1342) od 1 stycznia 2013 roku podmiot korzystający ze środowiska powinien prowadzić aktualizowaną co roku ewidencję zawierającą informacje i dane o zakresie korzystania ze środowiska.
W związku z powyższym podmioty korzystające ze środowiska powinny wnieść opłatę za korzystanie ze środowiska oraz przedłożyć wykazy zawierające informacje i dane o zakresie korzystania ze środowiska oraz o wysokości należnych opłat za 2016 rok w terminie do 31 marca 2017 roku do Urzędu Marszałkowskiego Województwa, natomiast NIE NALEŻY WYSYŁAĆ do Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska wykazów zawierających informacje i dane o zakresie korzystania ze środowiska oraz o wysokości należnych opłat za 2016 rok.
Źródło: www.krakow.pios.gov.pl, stan z 24.03.2017 r,