Realizowany przez MR program skierowany jest do wszystkich urzędów wojewódzkich, marszałkowskich, urzędów miast i gmin oraz starostw powiatowych. Jednostki te zostaną wyposażone – w zależności od wybranego rozwiązania – w terminale płatnicze POS lub w usługę WebPOS Paybynet do płatności mobilnych. Wnoszenie opłat z użyciem karty płatniczej lub telefonu będzie odbywać się w urzędzie identycznie, jak w dowolnym sklepie wyposażonym w terminal POS. Natomiast WebPOS Paybynet umożliwi przyjęcie płatności telefonem bezpośrednio przy stanowisku obsługi klienta.

Jak podkreśla Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju Tadeusz Kościński, bezgotówkowe płatności w urzędach wpisują się w Program „Od papierowej do cyfrowej Polski”, wyznaczający kierunki rozwoju e-państwa. Takie rozwiązanie to również ułatwienie dla obywateli, którzy coraz chętniej korzystają z kart płatniczych i płatności mobilnych. Co ważne, uczestniczące w Programie jednostki administracji publicznej nie poniosą kosztów związanych z akceptacją płatności bezgotówkowych. Urzędy nie zapłacą również za instalację i używanie terminali POS i WebPOS Paybynet. Opłat z tytułu realizowanych w urzędach płatności nie poniosą też klienci.