Tegoroczna kampania, oprócz zachęcania konsumentów do odbierania paragonów od sprzedawców towarów i usług, ma również na celu zwrócenie uwagi na to, że nie każdy wydawany paragon jest fiskalnym potwierdzeniem zrealizowanej operacji. Problem paragonów  niefiskalnych dotyka w szczególności branży gastronomicznej, a oszuści unikający płacenia podatków przyczyniają się do rozwoju szarej strefy.
Akcja skierowana jest przede wszystkim do konsumentów, bo to właśnie konsumenci proszą - lub nie o paragony. Ponieważ unikanie opodatkowania ma negatywny wpływ nie tylko na stan finansów publicznych, ale także na konkurencję w poszczególnych branżach, MF zachęca przedsiębiorców do włączenia się w akcję paragonową. Wszelkie niezbędne informacje dostępne są na stronie www.mf.gov.pl w zakładce Działalność edukacyjna.
 

Resort finansów przypomina również, że jesienią ruszy Loteria Paragonowa, która zakłada losowanie atrakcyjnych nagród wśród prawidłowo wystawionych przez sprzedawców, a następnie zarejestrowanych przez kupujących, paragonów fiskalnych.