To zagadnienie zawiera:

{"dataValues":[60901,1778,575,288,36,18],"dataValuesNormalized":[20,1,1,1,1,1],"labels":["Orzeczenia i pisma urz\u0119dowe","Komentarze i publikacje","Pytania i odpowiedzi","Procedury","Akty prawne","Wzory i narz\u0119dzia"],"colors":["#EA8F00","#007AC3","#940C72","#E5202E","#85BC20","#232323"],"maxValue":63596,"maxValueNormalized":20}

Czytaj więcej w systemie informacji prawnej LEX

Główny Inspektor Transportu Drogowego utrzymał decyzję

WSA trafnie więc uznał, że wykonywanie transportu drogowego w ramach spółki cywilnej wymaga posiadanie odpowiedniej liczby licencji dla każdego ze wspólników. Nie można było więc zgodzić się z zarzutem skargi, że transport wykonywany przez na rzecz wspólnika posiadającego licencję.  Nie może również zostać uznany za skuteczny zarzut, iż wspólnik nieposiadający licencji podpisywał umowę z kierowcą jako przedstawiciel ustawowy drugiego ze wspólników- wskazał NSA. WSA nie naruszył przepisu art. 866 k.c., zgodnie z którym w braku odmiennej umowy lub uchwały wspólników każdy wspólnik jest umocowany do reprezentowania spółki w takich granicach, w jakich jest uprawniony do prowadzenia jej spraw. Skarga kasacyjna była więc niezasadna.