Założenie konta podatnika na Portalu Podatkowym umożliwia elektroniczną komunikację poprzez wnoszenie podań oraz składanie deklaracji organom podatkowym, jak również doręczanie pism przez organy administracji podatkowej. Pozwala też na szybki dostęp do własnych danych podatkowych, m.in. złożonych deklaracji czy prowadzonych spraw.
Obecnie możliwe jest załatwianie spraw dotyczących trzech podatków: podatku od czynności cywilnoprawnych (PCC), podatku od spadków i darowizn (SD) oraz karty podatkowej (KP). W kolejnych latach usługi zostaną rozszerzone o kolejne podatki tj. VAT, CIT, PIT.

Po założeniu konta na Portalu Podatkowym podatnik i płatnik uzyskują dostęp przez internet do swoich danych znajdujących się w posiadaniu administracji podatkowej, tj. w szczególności do danych ewidencyjnych, adresowych, złożonych deklaracji, prowadzonych spraw czy stanu rozliczeń i płatności. Poprzez swoje konto użytkownik może składać drogą elektroniczną nie tylko deklaracje podatkowe, ale także pisma do organów podatkowych w sprawach dotyczących podatku od czynności cywilnoprawnych, podatku od spadków i darowizn oraz karty podatkowej. Pisma organów podatkowych mogą być doręczane bezpośrednio na konto, jeśli podatnik lub płatnik wystąpi o doręczanie pism tą drogą. 

(...)

Czytaj więcej na www.podatki.abc.com.pl