Pytanie
Jaki należy przyjąć moment powstania obowiązku podatkowego VAT dla usługi "obsługa kasy - Międzyzakładowa Pracownicza Kasa Zapomogowo Pożyczkowa" prowadzonej na potrzeby Spółki oraz dla zewnętrznego kontrahenta (tj. innej Spółki, w której pracownicy utworzyli MPKZP), polegającej na: zapewnieniu pomieszczeń, urządzeń oraz personelu który wykonuje obsługę księgową, prawną, oraz obsługę biurową i informacyjną dla pracowników kontrahenta, którzy korzystają z jej usług oraz zarządu Kasy?
MPKZP działają w zakładzie pracy, jako forma samopomocy pracowniczej. Kasy mogą być tworzone przez pracowników oraz emerytów i rencistów, w oparciu o ustawę o związkach zawodowych i w związku z tym są nadzorowane społecznie przez związki zawodowe, lecz przynależność związkowa członków kasy nie ma tu znaczenia. Zakład pracy ma obowiązek udzielić PKZP nieodpłatnej pomocy w zakresie obsługi technicznej. Ze składek wypłacane są bezzwrotne zapomogi w sytuacjach określonych regulaminem i nieoprocentowane pożyczki, spłacane w ratach miesięcznych.