Pytanie
Prowadzę Biuro rachunkowe. Skorzystałam z wzoru umowy z klientem z państwa publikacji. Zawieram w tych umowach zapis przedstawiony poniżej. Faktury wystawiam w momencie odbioru dokumentów do księgowania i wtedy też otrzymuję całość zapłaty gotówką.
11
1. Za wykonane czynności biuro będzie pobierało wynagrodzenie miesięczne, płatne do 7-dnia miesiąca następującego po miesiącu, za który dostarczono dokumenty księgowe w wysokości .............. zł netto plus 23% VAT.
2. Biuro zobowiązuje się do wystawienia faktury VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami.
3. Wynagrodzenie płatne będzie w formie gotówkowej w siedzibie Biura do 7-ego dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczą złożone dokumenty.
4. W przypadku dostarczenia dokumentów księgowych (w całości lub części) z opóźnieniem, wynagrodzenie należne biuru za dany miesiąc ulega podwyższeniu o 20%.
5. W przypadku dostarczenia dokumentów po 7 dniu miesiąca Biuro nie ponosi odpowiedzialności za terminowe sporządzenie i złożenie deklaracji.
6. W przypadku, gdy do sporządzenia zeznania rocznego Zleceniodawca przedstawia dokumenty i informacje o dochodach z innych źródeł, niż działalność określona w 1 umowy, a także korzysta z ulg i odliczeń, Biuro naliczy dodatkowe wynagrodzenie w wysokości od 10% do 20% wynagrodzenia miesięcznego określonego w ust. 1.
W związku z powyższą treścią umowy kiedy powstaje u mnie przychód podatkowy, czy w dniu wystawienia faktury (czyli w tym przypadku 7) czy na koniec miesiąca w którym dostarczono dokumenty do biura?