Pytanie
Podatnik prowadzi działalność gospodarczą w zakresie usług transportowych od 2000 r. W związku z działalnością zakupuje samochody ciężarowe (TIR) i naczepy. W 2009 r. zakupił taki samochód za kwotę 63.000 zł, a także naczepę za kwotę 18.000 zł, następnie w 2011 r. zakupił drugą naczepę za kwotę 40.000 zł a w 2012 r. zakupił samochód DAF za kwotę 83.000 zł i naczepę za kwotę 14.000 zł. W 2013 r. zakupił następny samochód DAF za kwotę 190.000 zł. Wszystkie samochody podatnik wprowadził do ewidencji środków trwałych i jednorazowo amortyzował.
Czy przekroczył limit do pomocy de minimis?
W jaki sposób taką kwotę pilnować, w jaki okresie pomoc należy rozliczać?
Czy należy o tym informować urząd skarbowy?
O czym podatnik powinien pamiętać zakupują i księgując jednorazowo taki zakup?