Pytanie
Nasza firma jest sp. z o.o. Zajmujemy się przede wszystkim dostarczaniem wody, odprowadzaniem ścieków. W bieżącym roku zamierzamy wymienić wodomierze na sieci wodociągowej a także zainstalować nakładki do odczytów radiowych jak i zakupić program konieczny do odczytu sygnału radiowego. Planujemy wymienić wodomierze i nakładki na wartość łączną 150.000 PLN. Przewidywany koszt jednego wodomierza wynosi 100 PLN, jednej nakładki 100 PLN, sprzętu elektronicznego do odczytów radiowych 5.000 PLN, a programu niezbędnego do odczytów 6.000 PLN.
Zamierzamy w bieżące koszty podatkowe zaliczyć koszty wodomierzy i nakładek natomiast wartość programu i sprzętu do odczytów radiowych przyjąć łącznie na środki trwałe do grupy 6 i amortyzować wg odpowiedniej stawki.
Czy nasz tok myślenia jest prawidłowy?