Pytanie
Spółka komandytowa wykonała roboty budowlano-montażowe. W ramach tych robót zakupiła i zamontowała urządzenia, które objęte są 5 letnim okresem gwarancyjnym. W przypadku usterki czy uszkodzenia urządzenia spółka ma dokonać usunięcia usterki w czasie 24 godzin. Z tego powodu niezbędny jest dostęp do magazynu części. Dostawca a jednocześnie autoryzowany przedstawiciel producenta urządzeń zgodnie z umową udostępnił spółce komandytowej 24-godzinny dostęp do magazynu części zamiennych w okresie od 31 stycznia 2014 r. do 30 czerwca 2019 r. W dniu 27 stycznia 2014 r. dostawca wystawił fakturę dla spółki komandytowej z wynagrodzeniem obejmującym cały okres 5 letni. Termin płatności na fakturze to 3 marca 2014 r. Faktura została otrzymana w styczniu 2014 r.
Kiedy powstaje obowiązek podatkowy u sprzedawcy?
Od jakiej kwoty?
Kiedy spółka komandytowa ma prawo odliczyć VAT naliczony?