Pytanie
Firma świadczy usługi w zakresie dostawy, montażu i serwisu stolarki budowlanej.
W okresie od lipca 2007 r. do stycznia 2010 r. dla jednego z kontrahentów (Zleceniodawcy) firma wystawiła między innymi osiem faktur sprzedaży (dostawa, montaż i serwis stolarki budowlanej). Były to w większości faktury końcowe (uprzednio wystawiono faktury częściowe), usługi zostały wykonane (nie wszystkie potwierdzone protokołem odbioru), wszystkie faktury zostały przez Wykonawcę zaksięgowane (odprowadzono VAT i PIT). Faktury nie zostały jednak zapłacone. Ostatnio Zleceniodawca odmówił ostatecznie zapłaty, twierdząc, że nigdy nie księgował tych faktur. Wniesienie pozwu o zapłatę jest dla większości z tych faktur niemożliwe (przedawnienie). Firma w związku z tym zamierza dokonać korekty wystawionych faktur o wartość niezapłaconą (nieuznaną, niezaksięgowaną przez Zleceniodawcę).
Czy ma to uzasadnienie? Jaką podać przyczynę wystawienia korekty? Jaki jest termin na wystawienie tych korekt? Co w przypadku odmowy podpisania tych faktur przez Zleceniodawcę?