Pytanie
Pracownik był zatrudniony na umowę o pracę na czas określony. Za porozumieniem stron umowa została rozwiązana z dniem 13 czerwca 2012 r. Nie pobrał wynagrodzenia, gdyż wynagrodzenia w firmie wypłacane są na koniec miesiąca, a osoba zmarła w dniu 15 czerwca 2012 r. Osoba nie była zamężna, nie posiadała też dzieci lub innych osób uprawnionych do uzyskania renty rodzinnej. Osoba ta w chwili śmierci nie była już pracownikiem.
Jak postąpić z niewypłaconym tej osobie wynagrodzeniem?
Czy dla tej osoby należy sporządzić listę płac, naliczyć i odprowadzić ZUS i podatek, a wynagrodzenie netto będzie "wisiało" na zobowiązaniach do czasu aż zgłosi się rodzina (dorosłe dzieci) z postanowieniem o nabyciu spadku?
Czy może w ogóle nie tworzyć listy płac dla niego, a ewentualnie po zgłoszeniu się rodziny z postanowieniem o nabyciu spadku, wypłacić wynagrodzenie brutto potrącając tylko podatek (jako prawa majątkowe)?
Rodzina może w ogóle lub po wielu latach przeprowadzić postępowanie spadkowe, gdyż osoba ta nie posiadała żadnego majątku.