Pytanie
Spółka jest dystrybutorem środków czystości, w tym do higieny jamy ustnej.
Jak powinniśmy rozliczyć z punktu widzenia VAT promocję zestawów (towar - pasta do zębów + gratis płukanka - spakowane w jeden zestaw)?
Czy będzie to rabat towarowy naturalny?
Cena zestawu to cena pasty, natomiast płukanka zgodnie z komunikacją ma zostać dołączona jako gratis (cena rynkowa gratisu ok. 15-16 zł, natomiast koszt zakupu takiego produktu gratiasowego dla Spółki od podmiotu z grupy, to cena poniżej 10 zł za sztukę).
Czy z uwagi na fakt, że będzie to gratis a nie próbka, Spółka nie powinna szczególnie oznaczać produktu gratisowego poza uniemożliwieniem nieuczciwemu sprzedawcy sprzedania osobno dwóch produktów w regularnych cenach - np. poprzez zaklejenie kodu kreskowego produktu gratisowego?
Czy są jakieś inne aspekty, które Spółka powinna brać pod uwagę, aby prawidłowo rozliczyć taką promocję z punkt widzenia VAT?
Czy możemy to potraktować jako prezent o małej wartości i nie naliczać VAT za przekazanie takiego gratisu?