– Cieszy fakt, że coraz więcej firm dostrzega ogromne korzyści wynikające ze wzornictwa i chętnie sięga po unijne dotacje – zaznaczył wiceminister rozwoju Adam Hamryszczak. – Dzięki kompleksowemu wsparciu z POPW firmy wzbogacą swoją ofertę o nowe innowacyjne produkty, co przełoży się na wzrost ich konkurencyjności. To jeden z naszych głównych celów, który wyraziliśmy w Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju – dodał. 
Konkurs trwał od 5 września do 5 października br. Mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa z Polski Wschodniej ubiegały się o dotację (maksymalnie 100 tys. zł) na przeprowadzenie audytu wzorniczego i opracowanie strategii stworzenia innowacyjnego produktu z wykorzystaniem wzornictwa. 
– Realizacja projektu jest dla firm furtką do kolejnej dotacji – zwrócił uwagę wiceszef resortu. Przedsiębiorstwa, które stworzą strategię wzorniczą będą mogły starać się o nawet 3 mln zł na kontynuację swojego przedsięwzięcia, czyli wprowadzenie na rynek innowacyjnego produktu zgodnie z opracowaną strategią. Konkurs dotyczący tego etapu wsparcia potrwa do 28 kwietnia 2017 r.