W siedzibie Konfederacji Lewiatan w Warszawie przedstawiciele firm Microsoft i home.pl oraz Konfederacji Lewiatan ogłosili uruchomienie konkursu FIRMOWE (R)EWOLUCJE. Inicjatywa jest wynikiem analizy sytuacji mikro- i małych przedsiębiorstw w Polsce.
Jak wynika z badania Ipsos MORI „Nowoczesne IT w MŚP 2015", przygotowanego na zlecenie Microsoft, aż 76% pracowników małych i średnich firm w Polsce przyznaje, że musi być obecna w biurze, aby móc w pełni efektywnie wykonać swoje obowiązki. To sygnał, że mobilność nadal nie jest standardem i nie jest powszechnie wykorzystywana dla zwiększania wydajności firm MŚP.
„Pracownicy polskich MŚP, a tym bardziej MMP nadal borykają się z ograniczoną dostępnością rozwiązań, które umożliwiłyby zdalną pracę i odejście od modelu, w którym praca w pełni wydajna to jedynie praca zza biurka. Badania pokazują, że aż 75% wykorzystuje do pracy komputer stacjonarny, natomiast takie rozwiązania jak tablet (15%) czy smartfon (40%) w dalszym ciągu nie są powszechnie wykorzystywane do tego, by sprawniej i szybciej realizować zadania służbowe i obsługiwać klientów. Co więcej, nawet jeśli korzystają z mobilnych urządzeń, nadal jak widać nie mają dostępu do usług, które umożliwiałyby im bezpieczny dostęp do firmowych zasobów i w rezultacie prawdziwie wydajną pracę zdalną"  - mówi Przemysław Szuder, dyrektor działu Small & Medium Business Solutions and Partners w polskim oddziale Microsoft.
Choć potencjał rozwiązań mobilnych nie jest jeszcze wystarczająco szeroko wykorzystywany wśród polskich MŚP, pracownicy tego sektora są świadomi korzyści, jakie z tego wynikają. Jak pokazuje badanie „Nowoczesne IT w MŚP 2015", zrealizowane przez Ipsos MORI, aż 64% ankietowanych zgadza się ze stwierdzeniem, że rozwiązania mobilne pomagają oszczędzać czas i wspierają produktywność. Dodatkowo 50% badanych uważa, że urządzenia i usługi mobilne pomagają być bardziej efektywnym poza biurem i wykonywać swoje zadania służbowe np. w drodze do pracy.
„By utrzymać swoją konkurencyjność mikro- i małe firmy muszą być coraz bardziej innowacyjne i przygotowane na nadchodzącą cyfrową rewolucję w gospodarce. Oferta home.pl i Microsoft daje im możliwość wyprzedzenia konkurencji dzięki efektywnemu wykorzystaniu rozwiązań w chmurze. Duże inwestycje nie są już konieczne, żeby znacząco poprawić działanie firmy" - mówi Marcin Kuśmierz, Prezes Zarządu home.pl.
Ogłoszony właśnie konkurs FIRMOWE (R)EWOLUCJE jest wynikiem analizy sytuacji segmentu mikro i małych przedsiębiorstw w Polsce. Jego celem jest przedstawienie realnych korzyści płynących z zastosowania nowoczesnych urządzeń i usług mobilnych w biznesie. To również forma stymulowania tych firm do wykorzystywania rozwiązań takich jak usługi w chmurze czy urządzenia mobilne do zmieniania stylu pracy oraz prowadzenia biznesu w coraz szybszy, sprawniejszy, bardziej elastyczny i umożliwiający lepszą obsługę klienta sposób.
„Polskie mikro- i małe przedsiębiorstwa nie są już analogowe, ale nie są jeszcze cyfrowe. Ciągle większość z nich (prawie 54 proc.) nie korzysta z dostępnych technologii informatycznych lub korzysta z nich w niewielkim stopniu (najczęściej do obsługi klientów przez Internet z wykorzystaniem poczty elektronicznej). A szkoda, bo firmy, które w większym stopniu korzystają z technologii informatycznych, są bardziej dojrzałe biznesowo, osiągają lepsze wyniki, są bardziej otwarte na innowacje i bardziej konkurencyjne" - wyjaśnia dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek, Główna Ekonomistka Konfederacji Lewiatan.
Z badań Konfederacji Lewiatan „Monitoring kondycji sektora MMŚP" przeprowadzonych w 2014 r. wynika, że mikro- i małe przedsiębiorstwa bardziej zaawansowane w korzystaniu z technologii informatycznych są w swojej działalności nastawione prowzrostowo i opierają swoją pozycję konkurencyjną na rynku na jakości produktów i usług, wąskiej specjalizacji, dostosowywaniu produkcji do potrzeb klientów, marce oraz kompetencjach pracowników, których uważają za kluczowy zasób.
„Cyfrowe mikro- i małe przedsiębiorstwa to innowatorzy, firmy niebojące się inwestować w B+R - 70 proc. eksportujących mikro- i małych firm to firmy korzystające z technologii informatycznych na szerszą skalę. Cyfrowość daje im szanse rozwojowe. Dlatego należy zrobić wszystko, aby skala cyfryzacji polskich „maluchów" rosła, bo i one będą dzięki temu rosły, a wraz z nimi polska gospodarka" - dodaje dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek.
FIRMOWE (R)EWOLUCJE to konkurs skierowany do firm, które zatrudniają do 25 pracowników, w tym przynajmniej jedną osobę na umowę o pracę. Rywalizując o zwycięstwo, firmy będą prezentować wyzwania, jakie stoją przed nimi oraz to jak mogą wykorzystać FIRMOWE (R)EWOLUCJE dla poprawy wydajności i konkurencyjności ich biznesu.
W wyniku konkursu wyłonionych zostanie 12 zwycięskich firm, które poddane zostaną FIRMOWEJ (R)EWOLUCJI, w ramach której każda ze zwycięskich firm otrzyma do 5 zestawów mobilnych, składających się z tabletu 2 w 1 z systemem Windows, smartfonu Lumia oraz Office 365, a także pakiet usług internetowych dla firmy. Poza wymienionymi nagrodami przedmiotem FIRMOWEJ (R)EWOLUCJI jest stała opieka nad zwycięzcami, którzy otrzymają Pomoc Premium konsultantów home.pl, a także dostęp do szkoleń on-line oraz indywidualnego Mentora, który pomoże im w pełni wykorzystać potencjał nowych technologii do zmiany ich sposobu pracy na bardziej mobilny i wydajny.
 

Więcej informacji na temat konkursu na stronie www.firmowe-rewolucje.pl .