Ministerstwo środowiska swoją najnowszą kampanie skierowało do najmłodszych. Dzieci w wieku 3-6 lat to grupa otwarta na zdobywanie nowej wiedzy. Na tym etapie życia tworzą się także podstawy najważniejszych przyzwyczajeń i nawyków, tłumaczy resort.


Akcja potrwa siedem tygodni, podczas których będzie można oglądać w telewizji dwa spoty edukacyjne, na temat oszczędzania zasobów środowiska i segregowania śmieci. Bohaterem obu filmików jest animowana mrówka Leopold, która poprzez zabawę zachęca dzieci do dbania o środowisko. Pokazuje jak w domu oszczędzać m.in. papier, tekturę, prąd czy wodę. Namawia do ponownego wykorzystywania niepotrzebnych rzeczy. Okazuje się, że zużyte kartki, karton czy stare gazety mogą być materiałami do zabawy. Można z nich wyczarować nawet las pełen zwierząt.


Dzięki spotom dzieci dowiedzą się, że śmieci to także cenne zasoby bo mogą z nich powstać nowe produkty, np. place zabaw i zabawki. Nauczą się także jak je prawidło segregować.


Minister Marcin Korolec spotkał się z pierwszoklasistami ze Szkoły Podstawowej nr 23 im. Edwarda Szymańskiego w Warszawie. W trakcie tej specjalnej ekolekcji uczniowie własnoręcznie stworzyli zabawki z recyklingu i obejrzeli spoty telewizyjne zrealizowane w ramach kampanii MŚ dla dzieci.


- W szkole dzieci, już od pierwszych klas, powinny uczyć się nie tylko o przyrodzie – jakie gatunki zwierząt i roślin występują w Polsce, ale też o tym jak oszczędzać papier, energię, wodę, jak sortować śmieci. To szansa na wytłumaczenie im, że codzienne nawyki mają bezpośredni wpływ na środowisko naturalne. Nasze zachowania są ważne bo one zmieniają świat – podkreśla minister Korolec.


Drugi komponent kampanii – strona internetowa www.ekodzieciaki.pl, został skierowany do rodziców. Znajdą tam oni inspirujące pomysły na zabawę ze swoimi pociechami. Korzystając z prostych, wizualnych instrukcji będą mogli stworzyć razem z dziećmi ciekawe recyklingowe zabawki. Do ich wykonania wystarczą dostępne w domu materiały, np. niepotrzebny karton, plastikowe butelki, nakrętki czy gazety.
 

Kampania zachęca do edukacji poprzez kreatywną zabawę. Promuje takie aktywności z dziećmi, które uczą twórczego myślenia i działania, a jednocześnie kształtują postawy ekologiczne.

Zobacz spot promujący kampanie Ekodzieciaki>>>