Konkurencja na rynku mieszkaniowym jest silna, dlatego deweloperzy szukają nowych sposobów na przyciągnięcie uwagi klientów oferując szereg promocji i ofert specjalnych. Okazuje się jednak, że pomysły powtarzają się i rzadko można trafić na naprawdę interesującą ofertę. Kupujący mieszkanie z reguły mają możliwość skorzystania z rabatów na mieszkanie, darmowego wykończenia kuchni, miejsca parkingowego lub garażu albo dostają dodatkowy prezent do zakupionego mieszkania.


Firma Robyg SA w ramach świątecznej wyprzedaży zrównała ceny wszystkich mieszkań w Warszawie (ceny zaczynają się od 5555zł/mkw.). Zimową wyprzedaż mieszkań, z rabatem nawet do 15%, zastosował również Gant Development SA. Ronson SA organizuje z kolei 10 grudnia świąteczny dzień otwarty, podczas którego klienci będą mogli zasięgnąć porady u doradcy kredytowego i otrzymać upominek. Innym przykładem jest „Moc gwiazdkowych promocji” w firmie Marvipol SA. Klienci mogą skorzystać z takich propozycji, jak: miejsce parkingowe w cenie mieszkania, komórka lokatorską gratis, porady architektów, oszczędności w opłatach kredytowych lub rabaty sięgające nawet do 65000 zł.


- Nastawienie nabywców do promocji, rabatów i gratisów jest przeważnie pozytywne. Zdarzają się jednak przypadki, w których prezenty (jak każdy prezent) mogą być nietrafione. Nie zawsze zadowolone mogą być osoby, które od dewelopera dostaną na przykład zestaw kina domowego lub telewizor, a więc przedmioty, których wybór na rynku jest duży, a zakup konkretnego modelu jest wynikiem wielu czynników, w tym przyzwyczajeń, stylu życia czy po prostu upodobań.– mówi Bartosz Jankowski, menadżer ds. rynku pierwotnego w firmie Home Broker.


Nową propozycją dla klientów Gant Development jest specjalna karta upoważniająca do rabatów w wybranych sklepach. Programem partnerskim objęte są przede wszystkim sklepy z wyposażeniem wnętrz, takie jak Komfort, Tubądzin, Comforty, czy Fokus. Właściciel nowego mieszkania będzie mógł w promocyjnej cenie zaopatrzyć się we wszystko, co jest mu niezbędne: meble, ceramikę łazienkową, wykładziny, oświetlenie i dekoracje. Ale to nie wszystko. Dzięki karcie rabatowej będzie można również za niższą cenę napić się kawy, skorzystać z usług biura podróży Transfer, a także zrelaksować się w borowinowym SPA lub gabinecie kosmetycznym. Do dyspozycji klientów jest zatem szeroka gama produktów i usług.


Kartę może otrzymać każdy, kto podpisze umowę przedwstępną kupna lokalu, a także wszyscy, którzy już nabyli lokal na własność w Gant Development. Klient w ciągu trzech miesięcy od dnia podpisania umowy otrzyma imienną kartę uprawniającą do zniżek. Bardzo dużą korzyścią dla klientów jest to, że z karty można korzystać bez ograniczeń czasowych. Nie jest to więc tylko tymczasowa promocja.

źródło: Fleishman-Hillard sp. z o.o.