Jak zaznaczył wicepremier, jednym z wymiarów nowoczesnego podejścia do biznesu jest innowacyjność, rozumiana jako chęć doskonalenia i tworzenia nowych technologii, pomysłów i wynalazków. - Przykładem poszukiwań w obszarze wzornictwa może być konkurs Dobry Wzór organizowany już od ponad 10 lat przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego. Jego laureatami są już 473 produkty i 4 usługi – powiedział. Przypomniał też, że Minister Gospodarki przyznaje w tym konkursie swoją nagrodę: Wzór Roku. Otrzymało ją już 21 produktów, które odpowiadają oczekiwaniom związanym z obecnością wzornictwa przemysłowego w przestrzeni publicznej.

Wicepremier podkreślił również rolę komunikacji pomiędzy przedsiębiorcami i projektantami w efektywnym wdrażania wzornictwa. - Rezultatem takiej współpracy mogą być innowacyjne i funkcjonalne produkty i usługi, uwzględniające wymagania ergonomii i ekologii – ocenił.
W opinii wicepremiera Piechocińskiego, istotna jest także odpowiednia strategia propagowania wzornictwa przemysłowego na poziomie regionalnym. - Poszukiwanie nowych rozwiązań wzorniczych uwzględniających perspektywę regionu jest szansą dla rozwoju tamtejszych firm. Może także przynieść wymierne korzyści nie tylko dla biznesu, ale i społeczności lokalnych – zaznaczył.
Wicepremier Piechociński zwrócił też uwagę na potrzebę szerokiej dyskusji publicznej z w zakresie istotnej roli kobiet na konkurencyjnym globalnym rynku.. – Biorą one aktywny udział zwłaszcza w dziedzinach, które wymagają kreatywności, wysokich kompetencji oraz innowacyjnych rozwiązań naukowo-technicznych lub organizacyjnych – stwierdził. – Powinny być także widoczne we wszystkich obszarach naszej gospodarki – dodał.