Pytanie
W związku z likwidacją rachunku dochodów własnych jednostek budżetowych z dniem 31 grudnia 2010 r. określone zostały zasady rozliczenia zobowiązań, należności oraz środków pieniężnych na rachunku bankowym na koniec działalności.
Czy zobowiązania i należności nieuregulowane na dzień 31 grudnia 2010 r., które przejmie jednostka budżetowa w dniu 01 stycznia 2011 r. będą regulowane z rachunku bieżącego wydatków budżetowych, czy z rachunku pomocniczego na który zostaną odprowadzone środki z dochodów własnych?
Czy środki pieniężne przekazane na rachunek pomocniczy będą mogły być wykorzystywane na dotychczasowe cele, np. zakup sprzętu i wyposażenia, remontów, materiałów budowlanych, itp.?
Jak należy rozumieć dotychczasowe cele?
W jaki sposób będą ewidencjonowane wydatki z konta pomocniczego- czy według klasyfikacji budżetowej, czy też konieczne będzie prowadzenie ewidencji kosztów rodzajowych?