Pytanie
Gmina od czerwca otrzymuje od operatora telekomunikacyjnego za usługi telefoniczne faktury w formie elektronicznej (prawdopodobnie zgoda na taką formę została wyrażona w momencie podpisywania nowej umowy). Faktury te są przesyłane przez operatora do upoważnionego pracownika działu organizacyjnego, który drukuje te faktury i w formie papierowej przekazuje poprzez biuro podawcze do referatu finansowego.
Czy taki sposób postępowania tj. drukowanie faktury, która przychodzi w formie elektronicznej jest poprawny i może być ona w takiej formie (papierowej) dokumentem księgowym (zgodnie z ustawą o rachunkowości), który będzie zatwierdzany przez upoważnione osoby pod względem merytorycznym, formalno-rachunkowym, zgodności z planem finansowym i zgodny do wypłaty i następnie zaksięgowany?
Czy faktura która będzie przesłana na e-mail i następnie wydrukowana będzie spełniała wymogi wynikające z art. 106m ustawy o podatku od towarów i usług tj. autentyczności pochodzenia, integralności i czytelności?
Czy z wydrukowanej faktury można odliczyć podatek naliczony, oczywiście przy założeniu, że zakupy związane są ze sprzedażą opodatkowaną?