Pytanie
Nasza spółka otrzymała pożyczkę od firmy ze Szwajcarii. Naliczone nam odsetki od pożyczki na 30 września 2012 r. otrzymaliśmy tylko emailem jako załączony plik w Excel. Na koniec kolejnych kwartałów otrzymywaliśmy już oryginalne faktury z pieczątką firmy i podpisem. Do chwili obecnej nie jesteśmy w stanie wyegzekwować oryginału faktury na 30 września 2012 r. Import usług od kwoty naliczonych na 30 września 2012 r. odsetek ze stawką "zwolnione" rozpoznaliśmy na 30 września 2012 r., co zostało wykazane w deklaracji VAT-7.
Czy postąpiliśmy prawidłowo nie posiadając oryginału faktury od dostawcy?
Czy takie faktury nie są wymagane od kontrahenta z zagranicy i sami jesteśmy zobowiązani wyliczać odsetki zgodnie z umową, czyli na koniec każdego kwartału (nie ma w umowie zapisu o kapitalizacji odsetek) ujmować je w deklaracjach VAT za odpowiedni okres?