Pytanie
Do naszej szkoły wpłynęło podanie rodzica o przyjęcie uczennicy do klasy trzeciej gimnazjum. Uczennica urodzona jest w roku 1999. W Polsce ukończyła klasę trzecią szkoły podstawowej, następnie wyjechała do Włoch, gdzie dokończyła edukację w szkole podstawowej oraz otrzymała dokument potwierdzający ukończenie gimnazjum. Matka uczennicy dostarczyła dokument potwierdzający ukończenie gimnazjum, końcowe świadectwo przetłumaczone przez biegłego. Czy należy przyjąć uczennicę do klasy trzeciej gimnazjum, czy powinna kontynuować edukację w szkole ponadgimnazjalnej? W przypadku przyjęcia do gimnazjum proszę o odpowiedź:
1) uczennica ukończyła naukę języka polskiego w klasie trzeciej szkoły podstawowej (we Włoszech w trakcie nauki nie uczestniczyła w zajęciach z języka polskiego),
2) w naszym gimnazjum nauczane są języki angielski i niemiecki. Na świadectwie ukończenia gimnazjum we Włoszech uczennica otrzymała oceny z języka angielskiego, języka francuskiego i języka włoskiego,
3) w związku z powyższym w klasie trzeciej zostanie oceniona z języka angielskiego. Który drugi język obcy wpisać na świadectwie końcowym oraz czy ma uczestniczyć w zajęciach języka niemieckiego?
4) na świadectwie końcowym ukończenia gimnazjum we Włoszech brak jest ocen z fizyki, chemii, biologii. Widnieje zapis: nauki ścisłe z oceną końcową. W jaki sposób ma zaliczyć te przedmioty?
5) na dokumencie końcowym oceny wystawione z przedmiotów to osiem, dziewięć, dziesięć. Proszę o interpretację jakie oceny wpisać na świadectwie ukończenia gimnazjum z przedmiotów, które zakończyły się w klasie pierwszej i drugiej,
Czy możemy wystąpić do dyrektora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej we Wrocławiu o zwolnienie z egzaminów?