Pytanie
Jak należy postąpić w sytuacji, gdy do gminy wpłynął wniosek o dokonanie wpisu do ewidencji placówek niepublicznych, wnioskodawca przedstawił decyzję o pozwoleniu na budowę i zmianę sposobu użytkowania budynku, niemniej jednak prace remontowe zostały zakończone i placówka jest przygotowana.
Czy do wpisu wystarczy tylko zapewnienie o spełnieniu warunków lokalowych i opinia Państwowego Inspektora Sanitarnego i Straży Pożarnej?
Czy należy żądać przedłożenia jakiś wyjaśnień braku pozwolenia na użytkowanie, skoro remont i przebudowa są skończone?
Na podstawie jakich przepisów można żądać przedstawienia pozwolenia na użytkowanie?
Czy wnioskodawca może wskazać termin rozpoczęcia działalności jako dzień złożenia wniosku o wpis, tzn. wniosek złożony w dniu 5 stycznia i termin rozpoczęcia działalności określono na dzień 5 stycznia?
Jak postąpić w tej sytuacji?