Pytanie
W związku z art. 237 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21) – dalej u.o. proszę o odpowiedź na poniższe pytania:
Czy przedsiębiorca wprowadzający na rynek produkty w opakowaniach musi w roku 2014 wykonać publiczne kampanie edukacyjne z tytułu wprowadzania ich na rynek krajowy?
Czy przedsiębiorca wprowadzający na rynek krajowy produkty w opakowaniach wielomateriałowych ma rozliczyć się za rok 2014 na starych zasadach z ustawy z dnia 11 maja 2001 r. o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej (tekst jedn.: Dz. U. z 2007 r. Nr 90, poz. 607, z późn. zm.) - dalej u.o.p.g.o. czy też na zasadach ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (Dz. U. z 2013 r. poz. 888) - dalej u.g.o.o.o. (czyli samodzielnie lub poprzez przystąpienie do porozumień)?
Czy przedsiębiorca wprowadzający na rynek krajowy opony i oleje, które nie były objęte przepisami u.o.p.g.o., a są ujęte w załączniku nr 3 u.g.o.o.o. ma obowiązek prowadzenia w 2014 r. odzysku, a w szczególności recyklingu odpadów powstałych z tych produktów?
Czy przedsiębiorca wprowadzający produkty w opakowaniach, który w 2014 r. wprowadził do obrotu produkty w opakowaniach o łącznej masie opakowań nieprzekraczającej 1 Mg, może rozliczyć się z opłaty produktowej za te lata na zasadach z u.o.p.g.o., czy też musi ubiegać się o pomocde minimis?