Pytanie
Tutejszy organ administracji samorządowej miasta na prawach powiatu posiada kompetencje w zakresie ochrony środowiska przewidziane przez przepisy ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r. poz. 1232) - dalej p.o.ś. zarówno dla prezydenta, jak i dla starosty. Z uwagi na wyrok WSA w Łodzi z dnia 9 stycznia 2013 r. (II SA/ŁD 973/12) dotyczący wyłączenia burmistrza jako organu, pracownika administracji publicznej, powstają wątpliwości związane z posiadanymi kompetencjami.
Czy tutejszy organ jest uprawniony do wydania na rzecz gminy decyzji tzw. sektorowych na zbieranie, magazynowanie odpadów oraz pozwoleń na wytwarzanie odpadów?
Czy tutejszy organ powinien prowadzić postępowania przewidziane dla starosty z ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21) – dalej u.o. lub p.o.ś., gdy jedną ze stron postępowania jest gmina (wnioskodawca lub właściciel nieruchomości, na którą będzie oddziaływanie inwestycji)?
Czy w przypadku postępowań związanych z wydawaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (w świetle ww. orzeczenia), w których wnioskodawcą lub jedną ze stron jest gmina (własność gminy lub skarbu państwa), również ma zastosowanie art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r. poz. 267) - dalej k.p.a.?
Do chwili obecnej tutejszy organ wydawał dla gminy decyzje zarówno sektorowe, jak i środowiskowe. Jednak po zapoznaniu się z przytoczonym wyrokiem powstały ww. wątpliwości.