Pytanie
Czy prawidłowa jest sytuacja, w której spółka w przypadku rezygnacji klienta z zakupu (faktura została już wystawiona, lecz nie przyjęta - nie podpisana przez klienta), firma wystawia fakturę korygującą w miesiącu faktury pierwotnej?
Faktura korygująca jest nie potwierdzana przez odbiorcę. Na fakturze i na fakturze korygującej spółka robi adnotację, że transakcja nie została zrealizowana.
Jak powinniśmy postąpić, gdy klient zamówił towar, dostarczyliśmy go, jednak klient odmówił przyjęcia go i stwierdził, że rezygnuje z zakupu.
Czy możemy obciążyć go odszkodowaniem i wystawić z tego tytułu notę księgową?
Po wystawieniu faktury zaliczkowej klient zrezygnował z zakupu.
Czy istnieje konieczność podpisania przez klienta faktury korygującej wystawionej do faktury zaliczkowej?
Co z fakturą zaliczkową, od której został odprowadzony VAT (wykazany w deklaracji), a następnie klient zrezygnował z zakupu i zażądał zwrotu pieniędzy?
W tym przypadku nie możemy anulować faktury zaliczkowej.
Czy w takim wypadku jest wymagany podpis na korekcie?
Czy nie będzie wystarczająca informacja od klienta, że rezygnuje z zakupu?