Pytanie
Firma świadcząca usługi przewozu pasażerów (do tej pory turystycznie świadcząc nieregularny transport) podpisała umowę na regularny transport komunikacji miejskiej. W umowie zawarto zapis o tym, że kierowca autobusu musi sprzedawać pasażerom bilety komunikacji miejskiej. Na te bilety firma nasza otrzymała fakturę. Bilety sprzedajemy po cenie wyższej niż określony na bilecie nominał.
Czy obowiązkowo powinniśmy mieć kasy fiskalne?
Czy firma, od której nabyliśmy bilety, postępuje prawidłowo wystawiając nam fakturę na sprzedaż biletów, skoro naszym przychodem jest rozliczenie usługi na podstawie umowy o świadczenie usług transportu komunikacji miejskiej (stawka za 1 km), a bilety są przychodem firmy komunikacyjnej?
My tylko wydajemy te bilety i pobieramy opłatę za nie. Możemy brać prowizję lub nie. Zatem tak naprawdę albo mamy przychód z prowizji za sprzedaż biletów, albo nie mamy żadnego przychodu. Naszym zdaniem nie powinniśmy otrzymywać faktury za bilety, a jedynie wystawiać fakturę na prowizję za sprzedaż biletów. Nie powinniśmy wówczas mieć również kasy fiskalnej.