Pytanie
Rozporządzenie w sprawie kas rejestrujących nakłada na podatnika obowiązek przechowywania przez okres wskazany w odrębnych przepisach kopii dokumentów fiskalnych. W rozporządzeniu tym zdefiniowano pojęcie " dokumenty fiskalne". Są to: paragony, faktury, raporty. Jasne jest zatem, że tego rodzaju dokumenty podatnik winien przechowywać.
Co jednak w przypadku kas fiskalnych, które nie drukują kopii paragonów, a kopie te są przechowywane w pamięci kasy?
Czy w przypadku np. likwidacji działalności i dopełnienia wszystkich warunków związanych z likwidacją kasy (sporządzono raporty, zgłoszono likwidację kasy w urzędzie, sporządzono w obecności serwisanta i pracownika urzędu końcowe rozliczenie kasy, sporządzono na tę okoliczność protokół), podatnik ma obowiązek przechowywania w okresie przewidzianym w przepisach samej kasy wraz z nośnikiem pamięci?
Czytając literalnie przepis, mówi on tylko o obowiązku przechowywania kopii paragonów, ale czy dotyczy to również tych zgromadzonych w formie elektronicznej?