Pytanie
Inwestor ma zamiar kupić mały osiedlowy (wolnostojący) pawilon handlowy o powierzchni 30 m2. Obecnie prowadzona jest w nim kwiaciarnia, a w zamyśle inwestora ma tam być osiedlowy kiosk ruchu z artykułami chemicznymi i miejscem na kawę dla gości. Podczas oględzin obiektu inwestor zapoznał się także z dokumentacją, z której wynika, że o ile podatek od nieruchomości płacony do urzędu gminy obejmuje faktyczne 30 m2 obiektu, to jednak w Zarządzie Dróg Miejskich, na którego terenie stoi pawilon, zgłoszona jest wielkość 25 m2.
Czy nowy właściciel, po ewentualnym odkupieniu tego obiektu, zobowiązany będzie do uregulowania opłat za zmniejszony wymiar powierzchni, a jeśli tak, to za ile lat wstecz?
Czy to nieprawidłowe podanie wymiaru powierzchni obiektu ma swoje przedawnienie i czy tego rodzaju przewinienie obarczone jest jakąś karą administracyjną dla obecnego lub przyszłych właścicieli?