Pytanie
Czy w związku ze zmianą przepisów ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 391 z późn. zm.) - dalej u.u.c.p.g. należy zmienić zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, które były wydane przed nowelizacja ustawy?
W "starych" obowiązujących zezwoleniach została określona kwestia terminu przedkładania sprawozdań, tj. do 15 dnia po upływie każdego miesiąca. Obecnie zgodnie z obowiązującymi przepisami przedsiębiorca przedkłada kwartalne sprawozdania.
Czy w związku z powyższym zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych wydane przed nowelizacją ustawy należy zmienić? Jeżeli tak, to w jakim trybie powinno dokonać się zmiany zezwoleń? Czy w przypadku konieczności zmiany zezwoleń (z urzędu lub na wniosek przedsiębiorcy) będzie trzeba zażądać przedłożenia dodatkowych dokumentów (zaświadczenie o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek za ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, oświadczenia, że pozostałe dane czy warunki pozostają bez zmian)?