Czy można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów niewykorzystane bilety, rezerwacje hotelowe, opłaty za zwrot biletu czy anulację rezerwacji hotelu?
Pytanie Specyfika działalności naszej Spółki powoduje, ze pracownicy odbywają bardzo dużo podróży służbowych. Często zdarza się, że wyjazd zostaje...
Pytanie
Specyfika działalności naszej Spółki powoduje, ze pracownicy odbywają bardzo dużo podróży służbowych. Często zdarza się, że wyjazd zostaje odwołany lub przesunięty: czy to z winy kontrahenta (odwołał spotkanie/konsultację) bądź naszej (np. choroba delegowanego itp.). Nie zawsze udaje się dokonać 100% zwrotu biletu lotniczego czy kolejowego, anulować bezkosztowo hotel. Bilety są rezerwowane ze sporym wyprzedzeniem, wpływa to na cenę, lecz takie promocyjne bilety trudno lub wręcz niemożliwym jest zwrócić w razie rezygnacji. A nawet jeśli można dokonać zwrotu to pracownik zgłasza ten fakt zbyt późno by to uczynić.
Pytanie: czy - a jeśli tak to czy bezwarunkowo - można zaliczyć koszty nie wykorzystanych biletów, zarezerwowanych hoteli, opłat za zwrot biletu czy anulację hotelu do kup?
Czy zaliczenie do kup zależy od przyczyny anulacji: zewnętrzna (kontrahent)/wewnętrzna (spółka, pracownik) czy może istnieje reguła bezwarunkowa?
Czy fakt, że delegacja jest anulowana bądź tylko przesunięta ma znaczenie?