Pytanie
Czy możliwe jest określenie przez organ prowadzący, w formie uchwały rady powiatu, jednolitego dla wszystkich placówek oświatowych powiatu regulaminu przyznawania dofinansowania na doskonalenie zawodowe nauczycieli?

W systemie LEX znajdziesz zagadnienie powiązane z tym artykułem:

Szkolenie branżowe nauczycieli

Czytaj więcej w systemie informacji prawnej LEX

To zagadnienie zawiera:

{"dataValues":[724,16,2,1],"dataValuesNormalized":[20,1,1,1],"labels":["Pytania i odpowiedzi","Orzeczenia i pisma urz\u0119dowe","Akty prawne","Komentarze i publikacje"],"colors":["#940C72","#EA8F00","#85BC20","#007AC3"],"maxValue":743,"maxValueNormalized":20}

Czytaj więcej w systemie informacji prawnej LEX

Zgodnie z art. 70a ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (tekst jedn.: Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674 z późn. zm.) - dalej KN, w budżetach organów prowadzących wyodrębnia się środki na dofinansowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli. Ich wyodrębnienie należy do kompetencji organu stanowiącego, corocznie uchwalającego budżet. Formy doskonalenia zawodowego podlegające dofinansowaniu z tych środków, szczegółowe kryteria i tryb przyznawania tych środków określa wydane na podstawie art. 70a ust. 6 KN rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie sposobu podziału środków na wspieranie doskonalenia zawodowego nauczycieli pomiędzy budżety poszczególnych wojewodów, form doskonalenia zawodowego dofinansowywanych ze środków wyodrębnionych w budżetach organów prowadzących szkoły, wojewodów, ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania oraz szczegółowych kryteriów i trybu przyznawania tych środków (Dz. U. Nr 46, poz. 430) – dalej r.d.z.n. Na podstawie § 7 r.d.z.n. organ wykonawczy ustala w formie uchwały maksymalną kwotę dofinansowania, a także specjalności i formy kształcenia dofinansowywane ze środków na doskonalenie zawodowe (w wyniku uzgodnienia z dyrektorami, którzy kierują się wieloletnimi wewnątrzszkolnymi planami doskonalenia zawodowego nauczycieli). W tym wypadku wydaje się, że rola organu prowadzącego zgodnie z przepisami prawnymi ogranicza się jedynie do kwestii finansowych. Procedury (regulaminy) usprawniające przydział tych środków dla poszczególnych nauczycieli powinny funkcjonować jako dokumenty wewnątrzszkolne.