Pytanie
W rekrutacji do przedszkoli, zgodnie § 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 20 lutego 2004 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do szkół publicznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych - dalej r.w.t.p.u., i zasadami rekrutacji dzieci do przedszkola lub oddziału przedszkolnego, preferencyjne punkty otrzymują rodzice samotnie wychowujący dziecko, którzy ten stan potwierdzą jednym z wymienionych dokumentów. Rodzic poprzez złożenie oświadczenia potwierdza stan faktyczny.
Czy dyrektor placówki ma możliwość weryfikacji danych zawartych w złożonym przez rodzica oświadczeniu?
Jeżeli tak, to na jakiej podstawie prawnej i w jaki sposób powinien to uczynić, do jakich jednostek się zwrócić?
Czy organ prowadzący na wniosek dyrektora lub z urzędu może dokonać weryfikacji danych zawartych w oświadczeniach rodziców samotnie wychowujących dziecko?
Jeżeli tak, to na jakiej podstawie prawnej i w jaki sposób powinien to uczynić, do jakich jednostek się zwrócić?