Wynajem długoterminowy to model budowania firmowych flot pojazdów, który cieszy się niesłabnącą popularnością wśród dużych podmiotów gospodarczych, a w ostatnich latach jest coraz chętniej wdrażany także w przedsiębiorstwach z sektora MŚP.
- Duże korporacje i przedsiębiorstwa znacznie wcześniej zaczęły korzystać z wynajmu długoterminowego niż firmy z sektora MŚP, których świadomość i zainteresowanie usługami CFM obecnie dynamicznie wzrasta. Dzieje się tak m.in. dlatego, że nasza branża coraz bardziej otwiera się na małe i średnie przedsiębiorstwa, elastycznie dostosowując ofertę do ich wymagań – twierdzi Bartosz Olejnik, dyrektor sprzedaży i marketingu w Carefleet S.A. 
Jak pokazują wyniki badania zrealizowanego dla Carefleet S.A. z roku na rok w sektorze MŚP rośnie znajomość usług oferowanych przez branżę Car Fleet Management. Już prawie 80% przedstawicieli mikro, małych i średnich firm wie, czym jest wynajem długoterminowy samochodów. To o 23% więcej niż w 2009 roku. Na popularność usługi wpływa zarówno zmiana w mentalności właścicieli firm, którzy coraz częściej wolą z auta korzystać niż je posiadać, a także liczne profity, jakie niesie ze sobą wynajem długoterminowy.
- Sektor MŚP, który jeszcze kilka lat temu z dużą nieufnością podchodził do wynajmu długoterminowego, dziś coraz chętniej buduje firmowe floty przy wsparciu branży CFM. Na drogę, którą wytyczyły duże i średnie przedsiębiorstwa, wkraczają obecnie małe firmy. Wynajem długoterminowy gwarantuje bowiem sporą oszczędność czasu, minimalizując obowiązki administracyjne związane z obsługą parku samochodów służbowych oraz umożliwia kontrolę budżetu przeznaczonego na obsługę pojazdów – dodaje Jacek Jasiński, dyrektor account management w Carefleet S.A. 
Dla prawie połowy przedstawicieli firm z sektora MŚP przewidywalność kosztów stanowi największą korzyść wynajmu długoterminowego samochodów. Badani przedsiębiorcy zwrócili również uwagę na możliwość relatywnie częstej wymiany aut (36,8%) oraz korzyści finansowe (36,8%)
Usługa wynajmu długoterminowego cieszy się w naszym kraju coraz większą popularnością. Osiągnięta w 2015 roku dynamika wzrostu łącznej liczby aut w usługach CFM na poziomie 16,6% jest najwyższą odnotowaną przez Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów. Oznacza to, że co piąty nowy samochód osobowy kupiony przez firmy w polskich salonach w 2015 r. znajdował się w usługach wynajmu długoterminowego.