Jak informuje biuro rzecznika praw pacjenta, "Dobre praktyki” to wytyczne, inspirujące propozycje oraz przykłady praktyk stosowanych przez podmioty lecznicze w całej Polsce. W zakładce będą prezentowane działania, które realnie usprawniają funkcjonowanie placówek medycznych oraz podnoszą poziom satysfakcji pacjentów.

Promowanie dobrych pomysłów 

Jak przypomniano, ważnym aspektem dobrych praktyk jest również podnoszenie bezpieczeństwa pacjentów. Między innymi w tym celu rzecznik praw pacjenta powołał zespół ds. zdarzeń niepożądanych, do którego należy przygotowanie propozycji klasyfikacji zdarzeń niepożądanych, analiza i ocena stanu obecnego raportowania i monitorowania zdarzeń niepożądanych w Polsce. Zespół zajmie się również opracowaniem dobrych praktyk dla podmiotów leczniczych w tym zakresie.

Poza dobrymi praktykami, które powstają dzięki współpracy ekspertów, przedstawicieli podmiotów medycznych i rzecznika praw pacjenta, na stronie RPP mają być też publikowane dobre praktyki tworzone przez podmioty medyczne, które swoimi doświadczeniami chcą się podzielić z innymi. Celem zakładki jest promowanie rozwiązań i efektywnych metod zarządzania, które przyczyniają się do poprawy jakości świadczeń zdrowotnych oraz komfortu pacjentów. - Każda z przedstawionych praktyk to dowód na to, że nawet niewielkie zmiany mogą mieć ogromny wpływ na codzienne funkcjonowanie placówek i zadowolenie osób korzystających z ich usług - wskazano. 

Biuro RPP zachęca wszystkie placówki medyczne do współtworzenia zakładki, po to, by promować działania, które przekładają się na lepszą obsługę pacjentów, poprawę organizacji pracy oraz wyższe standardy opieki zdrowotnej. Mogą to być np.: 

  • nowe procedury usprawniające pracę (np. system odwoływania wizyt)
  • działania zwiększające komfort pacjentów,
  • inicjatywy wspierające komunikację lub opiekę nad szczególnymi grupami pacjentów.

Aby zgłosić swoją dobrą praktykę, należy wysłać zgłoszenie na adres: promocja@rpp.gov.pl