Do organu wykonawczego jednostki samorządu terytorialnego należy kompetencja do przeprowadzenia konkursu na dyrektora szkoły publicznej. Wójt, burmistrz, prezydent miasta, zarząd powiatu i zarząd województwa samodzielnie zorganizują konkurs, zobowiązani będą jednak do informowania organu stanowiącego, czyli rady gminy (miasta), powiatu czy sejmiku województwa, o jego wynikach.
Na mocy przygotowanego przez resort oświaty projektu rozporządzenia doprecyzowane zostały również dane, które powinien zawierać protokół z posiedzenia komisji. W protokole takim obowiązkowo należy zamieścić m.in.: informacje o składzie komisji, dane kandydatów, a także pytania im zadane i streszczenie udzielonych odpowiedzi.
Planowana jest także rezygnacja z obowiązku ogłoszenia informacji o konkursie w równocześnie dwóch dziennikach o zasięgu lokalnym i wojewódzkim. Spowodować ma to znaczne oszczędności w samorządowych budżetach. Przykładowo budżet Krakowa wydaje 25,5 tys. zł rocznie na takie publikacje.







