Wzrosło zainteresowanie usługami cyfrowymi oraz płatnościami bezgotówkowymi w kontaktach z  pocztą podczas pandemii. Poczta Polska ocenia, że w  porównaniu do danych z 2019 roku, transakcji dokonywanych w Poczcie BLIKiem było więcej o 123 proc., a liczba płatności dokonywanych kartą wzrosła o ok. 24 proc.

Tendencje do mobilności

Wzrost płatności bezgotówkowych i zwiększenie zainteresowania aplikacją mobilną Autopay Banku Pocztowego – to tendencje, jakie w ostatnich miesiącach zaobserwowała Poczta Polska. Spółka w coraz szerszym zakresie umożliwia klientom korzystanie z usług pocztowych, finansowych i ubezpieczeniowych w sposób mobilny. 

Największy pod względem liczby płatności kartą wzrost miesiąc do miesiąca nastąpił w Poczcie w marcu br. Zauważalne jest  większe zainteresowanie płatnościami bezgotówkowymi za przesyłki pobraniowe u kurierów Poczty Polskiej, gdzie odnotowano wzrost liczby wykonanych płatności kartą o ponad 118 proc. w porównaniu do 2019 r.

Dodatkowe udogodnienia dla klientów

Klienci Banku Pocztowego mogą płacić zbliżeniowo, korzystając z Garmin Pay, GooglePay i Apple Pay. Grupa Poczty Polskiej oferuje  bankową aplikację mobilną, będącą odpowiedzią Banku Pocztowego na oczekiwania klientów w zakresie cyfrowej ich obsługi.  Aplikacja EnveloBank powstała w 2017 roku, jednak w okresie pandemii wprowadzono dodatkowe udogodnienia dla klientów, np. posiadaczom iphone’ów udostępniono autoryzację za pomocą technologii FaceID, czyli możliwości logowania i zatwierdzania przelewów poprzez biometryczne rozpoznawanie twarzy klienta.

- Korzystanie z rozwiązań cyfrowych coraz bardziej interesuje klientów, a my, wychodząc naprzeciw tym potrzebom, proponujemy rozwiązanie proste i zarazem przyjazne użytkownikom. Liczymy, że zapewnią nam one zadowalające rezultaty biznesowe. Płatności bezgotowkowe są wygodne i bezpieczne, zachęcamy naszych klientów do tej formy zapłaty, oferując cały wachlarz możliwości – od karty płatniczej po coraz popularniejszego BLIK-a – mówi Tomasz Zdzikot, prezes Poczty Polskiej.

Poczta planuje rozwój e-usług

Celem Poczty jest zapewnienie klientom świadczenia jak największej liczby usług, z których będą mogli korzystać bez wychodzenia z domu. Będą mogli odebrać urzędowe pisma, przesłać do wybranych instytucji dokumenty lub załatwić jakąś urzędową sprawę.

W ramach współpracy Poczty z Bankiem Pocztowym na tabletach listonoszy została wgrana aplikacja Mobilny Bankowiec, która ma pomóc w dotarciu do klientów zainteresowanych kredytem gotówkowym. Aplikacja pozwala zbierać leady do klientów zainteresowanych kredytem gotówkowym. Wypełnienie formularza jest proste i nie zajmuje wiele czasu. Wystarczy, że potencjalny klient poda listonoszowi swój nr PESEL, imię, nazwisko i numer telefonu. Wypełniony przez listonosza formularz trafi do przedstawiciela Banku, który skontaktuje się z klientem celem przedstawienia szczegółowej oferty kredytowej.