Zgodnie z przyjętymi regulacjami, w tym nowelizacją Prawa zamówień publicznych z 22 czerwca 2016 r., już od 18 kwietnia do udziału w zamówieniu publicznym konieczne będzie przesyłanie co najmniej jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia (JEDZ), (a zdaniem niektórych ekspertów także innych oświadczeń), podpisanego elektronicznym podpisem z kwalifikowanym certyfikatem. Mimo iż do 18 października 2018 r. będzie można złożyć oferty w formie „papierowej”, prowadzenie dużych postępowań bez specjalnego oprogramowania nie będzie możliwe. Od 18 października 2018 r. konieczna będzie pełna elektroniczna komunikacja, bez możliwości korzystania z tradycyjnych, używanych do tej pory form.
Więcej czytaj TUTAJ
Samorządy nie są gotowe na informatyzację zamówień publicznych
Wiele wskazuje na to, że polskie samorządy jeszcze nie są przygotowane na wdrożenie zapisów Dyrektywy UE o ujednoliceniu i całkowitej elektronizacji rynku zamówień publicznych, która likwiduje możliwość prowadzenia postępowań w formie papierowej - twierdzi Anna Serpina-Forkasiewicz, z PortalPZP.