Przedmiotem zamówienia jest dostawa i wdrożenie m.in. całościowego rozwiązania informatycznego wspierającego obszar sprzedaży detalicznej w PGE Obrót (system klasy CRM i biling) wraz z usługami eksploatacyjnymi i rozwojowymi, dostawą niezbędnej infrastruktury dla każdego z tych systemów, dostawą centralnego systemu bilingowego OSD oraz obsługi zgłoszeń dla PGE Dystrybucja wraz z usługami eksploatacyjnymi i rozwojowymi.

Systemy muszą być dostarczone na jednej platformie technologicznej (pochodzącej od jednego producenta), ale stanowić niezależne architektonicznie (fizycznie i logicznie) rozwiązania informatyczne.

System musi wspierać działalność PGE Obrót w obszarach biznesowo funkcjonalnych obejmujących w szczególności: zarządzanie ofertą, realizację kampanii sprzedażowych i utrzymaniowych, ewidencję danych pomiarowych, rozliczenia z odbiorcami (w tym fakturowanie), zarządzanie należnościami (w tym prowadzenie procesu windykacji) i obsługę klienta.

System musi wspierać działalność PGE Dystrybucja w obszarach biznesowo-funkcjonalnych obejmujących w szczególności: obsługę układów pomiarowych i pomiarowo-rozliczeniowych, obsługę danych pomiarowych w zakresie rozliczeń i obsługi zgłoszeń, obsługę sprzedaży usług dystrybucyjnych i innych usług oraz obsługę związanych z tym umów, obsługę rozliczeń i windykacji związanych ze sprzedażą usług świadczonych przez OSD (zarówno w ramach usług kompleksowych jak i w oparciu o umowy świadczenia usług dystrybucji zawartych z odbiorcami) i obsługę klienta.

Dowiedz się więcej z książki
Zamówienia publiczne na dostawy i usługi IT. Wybrane zagadnienia praktyczne
  • rzetelna i aktualna wiedza
  • darmowa wysyłka od 50 zł

 

Wymagany termin realizacji zamówienia to 29 miesięcy od daty podpisania umów na realizację wdrożenia systemów, według harmonogramu, który określi SIWZ oraz od 36 do 72 miesięcy świadczenia usług eksploatacyjnych i rozwojowych dla systemów od daty odbioru wdrożenia systemów we wszystkich oddziałach zamawiających.

Przetarg realizowany jest według procedury ograniczonej. Termin składania wniosków o dopuszczenie do postępowania ustalono na 15 lutego. Wadium w przetargu to 2 mln zł.

PGE w 2011 r. ogłosiła przetarg na budowę i wdrożenie Centralnego Systemu Obsługi Rozliczeń Klientów (CSORK) w obszarze sprzedaży detalicznej oraz dystrybucji energii elektrycznej dla grupy kapitałowej. Zainteresowanie projektem zgłosiło wówczas wiele firm informatycznych w tym: Hewlett-Packard Polska, Siemens IT Solutions and Services Siemens, Fujitsu Technology Solutions, Accenture, konsorcjum Cross i Comp Capgemini, konsorcjum Comarchu oraz konsorcjum Asseco Poland i Sygnity. W 2013 r. PGE unieważniła jednak ten przetarg. (PAP)