Przedmiotem zamówienia jest dostawa i wdrożenie m.in. całościowego rozwiązania informatycznego wspierającego obszar sprzedaży detalicznej w PGE Obrót (system klasy CRM i biling) wraz z usługami eksploatacyjnymi i rozwojowymi, dostawą niezbędnej infrastruktury dla każdego z tych systemów, dostawą centralnego systemu bilingowego OSD oraz obsługi zgłoszeń dla PGE Dystrybucja wraz z usługami eksploatacyjnymi i rozwojowymi.
Systemy muszą być dostarczone na jednej platformie technologicznej (pochodzącej od jednego producenta), ale stanowić niezależne architektonicznie (fizycznie i logicznie) rozwiązania informatyczne.
System musi wspierać działalność PGE Obrót w obszarach biznesowo funkcjonalnych obejmujących w szczególności: zarządzanie ofertą, realizację kampanii sprzedażowych i utrzymaniowych, ewidencję danych pomiarowych, rozliczenia z odbiorcami (w tym fakturowanie), zarządzanie należnościami (w tym prowadzenie procesu windykacji) i obsługę klienta.
System musi wspierać działalność PGE Dystrybucja w obszarach biznesowo-funkcjonalnych obejmujących w szczególności: obsługę układów pomiarowych i pomiarowo-rozliczeniowych, obsługę danych pomiarowych w zakresie rozliczeń i obsługi zgłoszeń, obsługę sprzedaży usług dystrybucyjnych i innych usług oraz obsługę związanych z tym umów, obsługę rozliczeń i windykacji związanych ze sprzedażą usług świadczonych przez OSD (zarówno w ramach usług kompleksowych jak i w oparciu o umowy świadczenia usług dystrybucji zawartych z odbiorcami) i obsługę klienta.
Dowiedz się więcej z książki | |
Zamówienia publiczne na dostawy i usługi IT. Wybrane zagadnienia praktyczne
|
Wymagany termin realizacji zamówienia to 29 miesięcy od daty podpisania umów na realizację wdrożenia systemów, według harmonogramu, który określi SIWZ oraz od 36 do 72 miesięcy świadczenia usług eksploatacyjnych i rozwojowych dla systemów od daty odbioru wdrożenia systemów we wszystkich oddziałach zamawiających.
Przetarg realizowany jest według procedury ograniczonej. Termin składania wniosków o dopuszczenie do postępowania ustalono na 15 lutego. Wadium w przetargu to 2 mln zł.
PGE w 2011 r. ogłosiła przetarg na budowę i wdrożenie Centralnego Systemu Obsługi Rozliczeń Klientów (CSORK) w obszarze sprzedaży detalicznej oraz dystrybucji energii elektrycznej dla grupy kapitałowej. Zainteresowanie projektem zgłosiło wówczas wiele firm informatycznych w tym: Hewlett-Packard Polska, Siemens IT Solutions and Services Siemens, Fujitsu Technology Solutions, Accenture, konsorcjum Cross i Comp Capgemini, konsorcjum Comarchu oraz konsorcjum Asseco Poland i Sygnity. W 2013 r. PGE unieważniła jednak ten przetarg. (PAP)