Obecnie, aby założyć konto w systemie ePUAP, należy przejść kilka kroków: wpisać swoje dane osobowe wraz z loginem i hasłem, opcjonalnie uzupełnić je o dane teleadresowe oraz potwierdzić rejestrację. Ponieważ załatwianie większości spraw urzędowych w internecie wymaga podpisu elektronicznego, to następnym krokiem powinno być złożenie wniosku o profil zaufany umożliwiający podpisywanie dokumentów wysyłanych do urzędu. W tym celu należy zalogować się do systemu i wypełnić nowe pola w formularzu.

W nowym interfejsie ePUAP wszystko będzie realizowane w jednym kroku – rejestracja będzie równoznaczna ze złożeniem wniosku o profil zaufany. Ponadto liczba pól do wypełnienia zostanie ograniczona, co skróci cały proces.

Użytkownik będzie mógł także założyć konto firmy lub instytucji, a nawet dodać własne zdjęcie lub logo podmiotu. Utworzenie konta podmiotu publicznego, który może udostępniać usługi na ePUAP, będzie bardzo proste. We wniosku wystarczy wpisać nr REGON instytucji, a system automatycznie pobierze dane z rejestru REGON i wyśle odpowiedni wniosek do podmiotu nadającego uprawnienia.


Zobacz zdjęcia nowego interfejsu ePUAP>>>