Przesłanka unieważnienia postępowania określona w art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy - Prawo zamówień publicznych składa się z koniunkcji trzech okoliczności, których łączne wystąpienie skutkuje koniecznością zastosowania tego przepisu.

Po pierwsze musi wystąpić naruszenie przepisów ustawy regulujących udzielanie zamówienia (wada postępowania).

To zagadnienie zawiera:

{"dataValues":[63,19,3,2,2],"dataValuesNormalized":[15,5,1,1,1],"labels":["Pytania i odpowiedzi","Komentarze i publikacje","Akty prawne","Procedury","Orzeczenia i pisma urz\u0119dowe"],"colors":["#940C72","#007AC3","#85BC20","#E5202E","#EA8F00"],"maxValue":89,"maxValueNormalized":20}

Czytaj więcej w systemie informacji prawnej LEX

Po drugie wada ta ma skutkować niemożliwością zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zatem nie może to być jakakolwiek wada, którą obarczone jest postępowanie, ale wada powodująca niemożliwość zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy. Konieczne jest więc wystąpienie związku przyczynowego pomiędzy zaistniałą wadą, a niemożnością zawarcia umowy.

Po trzecie wada ta musi być niemożliwa do usunięcia. Przesłanki skutkujące unieważnieniem umowy określa art. 146 ust. 1 p.z.p. Wszystkie wymienione w tym przepisie przypadki naruszeń ustawy są wadą postępowania w rozumieniu art. 93 ust. 1 pkt 7 p.z.p., a więc taką, która skutkuje koniecznością unieważnienia postępowania.