Na stronie internetowej Rządowego Centrum Legislacji opublikowany został projekt rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie sposobu podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego w roku 2014. W porównaniu z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 grudnia 2012 r. w sprawie sposobu podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego w roku 2013 (Dz. U. poz. 1541) w projekcie rozporządzenia zaproponowano zmiany obejmujące:
- modyfikację zasad subwencjonowania uczniów mniejszości narodowych, etnicznych, społeczności posługującej się językiem regionalnym, uczniów pochodzenia romskiego, dla których szkoła podejmuje dodatkowe zadania edukacyjne oraz uczniów korzystających z dodatkowej bezpłatnej nauki języka polskiego, o których mowa w art. 94a ust. 4 i 4b ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.),
- doprecyzowanie opisu wagi P25 poprzez wyszczególnienie wychowanków grup wychowawczych prowadzonych w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych zorganizowanych w podmiotach leczniczych,
- doprecyzowanie opisu wag P24, P25, P32 poprzez dodanie oddziałów specjalnych do typów szkół zorganizowanych w podmiotach leczniczych,
- rozszerzenie zakresu stosowania wagi P30 dotyczącej uczestników kwalifikacyjnych kursów zawodowych o uczestników kursów organizowanych przez szkoły i placówki prowadzone przez inne podmioty niż jednostki samorządu terytorialnego,
- wprowadzenie do algorytmu podziału subwencji oświatowej na rok 2014 nowej wagi P31=0,2, obejmującej uczniów klas pierwszych publicznych szkół podstawowych dla dzieci i młodzieży (z wyłączeniem uczniów szkół podstawowych specjalnych lub integracyjnych oraz uczniów oddziałów integracyjnych lub specjalnych w szkołach ogólnodostępnych),
- uwzględnienie przy obliczaniu określonych w ust. 2 załącznika liczebności Sa,i, N1,i, N18,i, N42,i, N43,i, N44,i, Lw,i, Li wskaźnika zwiększającego o 3,1% liczbę uczniów szkół podstawowych dla dzieci i młodzieży oraz liczbę uczniów ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia, ustaloną na podstawie danych systemu informacji oświatowej dla bazowego roku szkolnego według stanu na dzień 30 września 2013 r. (zastosowanie wskaźnika ma na celu zapewnienie pokrycia kosztów edukacji dla około połowy populacji sześciolatków w okresie od września do grudnia 2014 r.),
- modyfikację zasad obliczania wartości wskaźnika korygującego Di, polegającą na wprowadzeniu minimalnej wartości tego wskaźnika (zmiana ma na celu ochronę budżetów niektórych jst przed znacznym zmniejszeniem dochodów uzyskiwanych z tytułu części oświatowej subwencji ogólnej w związku z obniżeniem wartości wskaźnika korygującego Di).

Zgodnie z informacjami dostępnymi na stronie internetowej RCL, projekt został skierowany do uzgodnień międzyresortowych i konsultacji społecznych.