Trwa ogólnopolska kampania UOKiK „Stracisz dane, stracisz pieniądze!”. - Niezwykle ważne jest jak najszersze informowanie konsumentów o cyfrowych zagrożeniach. Bardzo dziękuję mediom, instytucjom i przedsiębiorcom, którzy odpowiedzieli na apel i bezpłatnie włączyli się w naszą kampanię „Stracisz dane, stracisz pieniądze!”. Cały czas gorąco zachęcam do wspólnego działania i ostrzegania konsumentów. Im głośniej będzie o sposobach wyłudzania danych, im więcej emisji spotów, tym mniejsze szanse będą mieli oszuści - mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Materiały akcji „Stracisz dane, stracisz pieniądze!” można pobrać ze strony UOKiK. Do tej pory ponad 80 podmiotów dołączyło do inicjatywy UOKiK. Od grudnia ubiegłego roku spoty kampanii można obejrzeć lub usłyszeć w całym kraju: w telewizji, radiu, na portalach internetowych i w mediach społecznościowych, a także na nośnikach w przestrzeni publicznej.

Czytaj także: UODO: Kancelaria odszkodowawcza bezprawnie przetwarzała dane osobowe potencjalnych klientów>>

 

 

Masowe próby kradzieży danych

- Z jak poważnym i niestety częstym zjawiskiem mamy do czynienia pokazują wyniki naszej ankiety na profilu UOKiK na Instagramie. Wzięło w niej udział 900 osób. Aż 80 procent z nich otrzymało SMS o dopłacie za przesyłkę z podejrzanym linkiem. Kradzież danych może spotkać każdego konsumenta – podkreśla Tomasz Chróstny.

W ramach kampanii UOKiK zaprasza na bezpłatny webinar „Stracisz dane, stracisz pieniądze! – jak nie paść ofiarą oszustów”, który odbędzie się 18 stycznia o godzinie 13:00. O tym, jakie metody stosują cyberprzestępcy i jak nie wpaść w zastawiane przez nich pułapki opowie Szymon Sidoruk, ekspert zagrożeń z CERT Polska. Link do spotkania: www.infoliniakonsumencka.pl/live/

Czytaj w LEX: Przeprowadzenie oceny skutków dla ochrony danych w sektorze publicznym i prywatnym >

Czytaj w LEX: Nowe środki w zakresie cyberbezpieczeństwa (dyrektywa NIS 2) >