W artykule 4 tej ustawy dodano definicję podróży służbowej kierowcy, którą będzie każde zadanie służbowe polegające na:
-  wykonywaniu na polecenie pracodawcy przewozu poza miejscowość, w której znajduje się siedziba pracodawcy;
-  wykonywaniu wyjazdu poza miejscowość, w której znajduje się siedziba pracodawcy w celu wykonania przewozu;
Dodano też nowy art.21a który stanowi, że kierowcy w podróży służbowej przysługują wszystkie należności ustalone na zasadach określonych w art. art. 775 § 3-5 Kodeksu pracy, czyli wszelkie koszty związane z podróżą służbową.
W myśl uzasadnienia do tej nowelizacji uznano, że praca kierowców polega praktycznie na stałym pobycie poza miejscem zamieszkania, w szczególności wykonujących przewozy
międzynarodowe, co ma wpływ na zwiększenie kosztów utrzymania. Konieczne więc było wprowadzenie takiej regulacji, która uwzględniałaby specyfikę pracy kierowców i w wyraźny sposób przyznawałaby im prawo do diet za podróż służbową. Opisywana nowelizacja spełnia te postulaty.
Przy okazji ważny też jest art. 7 tej ustawy wskazujący, że do sporów o diety z tytułu podróży służbowych wszczętych i niezakończonych przed dniem wejścia w życie nowelizacji stosuje się nowy art. 21a.
Ustawa ta została 5 marca 2010 roku podpisana przez Prezydenta, jednak nie została jeszcze ogłoszona w Dzienniku Ustaw. Wobec powyższego dokładny termin początku obowiązywania tej nowelizacji (przewidziany na 14 dni po ogłoszeniu w Dzienniku Ustaw) jeszcze nie jest ustalony.

Wiecej >>>