W 2006 r. regulator nałożył na spółkę karę 100 mln zł za rzekome naruszenie obowiązku określania cen usług na podstawie kosztów ich świadczenia, przy świadczeniu usługi Neostrada. Z kolei w 2007 r. Prezes UKE nałożył na Orange Polska karę w wysokości 338,9 mln zł za niedopełnienie obowiązku przedstawienia Prezesowi UKE do zatwierdzenia cennika i regulaminu usługi Neostrada oraz niedopełnienie obowiązków dotyczących zasad kształtowania cen. Kara 338,9 mln zł była jedną z najwyższych kar dotychczas nałożonych na jednego przedsiębiorcę przez organ regulacyjny w Polsce.
Zespół prawników Wierzbowski Eversheds przygotował w imieniu Orange Polska odwołanie w obu sprawach do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów twierdząc, że kary zostały nałożone bezpodstawnie.
W tym samym czasie Komisja Europejska prowadziła przed Europejskim Trybunałem Sprawiedliwości postępowanie przeciwko Polsce dotyczące prób regulowania przez UKE cen za dostęp do szerokopasmowego Internetu. W maju 2010 r. Trybunał orzekł, że polski regulator uchybił zobowiązaniom wynikającym z Dyrektyw Unijnych. W efekcie SOKiK uchylił decyzje UKE, stwierdzając, iż Prezes UKE nałożył karę z tytułu niewykonywania obowiązków, które de facto nie ciążyły na Orange Polska (zgłaszanie cenników i regulaminów oraz ustalanie cen w oparciu o koszty).
W zakresie zarzutów dotyczących naruszenia obowiązku kształtowania cen w oparciu o przejrzyste, obiektywne i niedyskryminujące kryteria (art. 61 ust. 2 ustawy Prawo telekomunikacyjne) Sądy obu instancji uznały, iż:
- w sprawie kary 100 mln zł - Prezes UKE w sposób błędny (rozszerzająco) interpretował obowiązki wynikające z art. 61 ust. 2 ustawy Prawo telekomunikacyjne. Ponadto wskazały, iż brak było w ogóle podstawy prawnej dla nałożenia kary za uzależnianie świadczenia usługi Neostrada od świadczenia przez Orange Polska usługi telefonicznej.
- w sprawie kary 338,9 mln zł - Prezes UKE nie udowodnił stawianych zarzutów.
Po 7 latach batalii prawnej Sąd Najwyższy zakończył ostatecznie obie sprawy i nie przyjął do rozpoznania wniesionych przez Prezesa UKE skarg kasacyjnych od korzystnych dla Orange Polska wyroków Sądu Apelacyjnego, utrzymujących w mocy wyroki SOKiK uchylające obie decyzje o nałożeniu kary.
Zespół prawa konkurencji naszej kancelarii był zaangażowany w obie sprawy od samego ich początku i reprezentował klienta – Orange Polska na wszystkich etapach postępowania. Pracami zespołu kierował Piotr Paśnik, wspierany wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu sporów przez Henryka Romańczuka.