Pracodawcy RP wysłali do ministra Jacka Rostowskiego pismo z prośbą o skierowanie tego projektu w ustawowym trybie do zaopiniowania organizacjom reprezentatywnym w rozumieniu ustawy o Trójstronnej Komisji ds. Społeczno-Gospodarczych. - Ku naszemu zdumieniu projekt ten został już zarejestrowany w Sejmie – mówi ekspert Pracodawców RP, Grzegorz Byszewski. - Wynika z tego, że ustawa zostanie uchwalona szybko, bez gruntownej analizy, czyli po raz kolejny bez wysłuchania głosów i racji przedsiębiorców. Potwierdzeniem tego jest także planowana data wejścia w życie tych rozwiązań - 1 stycznia 2011 r. - dodaje Byszewski. 
Z opinii przygotowaneje w związku z tym projektem wynika, że taka zmiana budzi niepokój wśród przedsiębiorców, którzy zaczynają podejmować nie do końca racjonalne i rynkowe decyzje. Jak pokazują dane statystyczne, obecnie trudno jest już w Polsce kupić samochód z kratką, bo właściciele firm rzucili się do zakupów będąc niepewnymi co zdarzy się 1 stycznia 2011 roku, a chcą skorzystać z obecnych preferencji podatkowych. Problem mają również importerzy, którzy przy uwzględnieniu średnio dwumiesięcznego cyklu produkcyjnego, samochody na styczeń zamówili już w listopadzie. Może się więc okazać, że importerzy zostaną z dużą liczbą niesprzedanych samochodów z kratką, których po zmianie przepisów nikt nie będzie chciał kupić, przynajmniej do końca 2013 roku.  - Niepokojące jest, że Ministerstwo Finansów stanowi prawo patrząc tylko i wyłącznie na interes budżetowy, a nie zwraca uwagę na przedsiębiorców, płatników podatków. Tak krótkowzroczna i nieprzemyślana polityka jest nie do zaakceptowania – podkreśla Grzegorz Byszewski.
 
Zdaniem Pracodawców RP problem kratek należy rozwiązań poprzez umożliwienia pełnego odliczania podatku VAT od pojazdów wykorzystywanych do prowadzenia działalności gospodarczej. Twierdza, że takim samym narzędziem pracy dla murarza jest betoniarka, dla przewoźnika – ciężarówka, jak samochód osobowy o tonażu do 3,5 tony dla osoby zajmującej się np. sprzedażą ubezpieczeń i dojeżdżającej do klienta, aby go pozyskać. Wszystkie te podmioty powinny mieć równe prawa, niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności gospodarczej. Zwłaszcza że szacunkowe dane mówią, że budżet państwa na tej operacji w stosunku do dochodów z 2009 roku (po wyroku w tzw. sprawie Magoora) straci ok. 260 mln. zł. Kwota ta jest na tyle niewielką, a może przynieść wiele negatywnych konsekwencji.
Pracodawcy RP uważają, że w imię zachowania neutralność podatku od towarów i usług należy pozostawić możliwość pełnego odliczania podatku VAT od wszystkich pojazdów wykorzystywanych do prowadzenia działalności gospodarczej i apelują do Ministra Finansów o zwolnienie prac nad ustawą i wprowadzenie przynajmniej trzymiesięcznego vacatio legis.