Skala problemu dotyczącego łamania praw osób korzystających z telefonów komórkowych jest więc bardzo duża. Tymczasem, jak twierdzą prawnicy, konsumenci rzadko podejmują indywidualną walkę z niedozwolonymi praktykami.
– Od początku roku do urzędu trafiło kilkaset tego typu skarg. I nadal wpływają – informuje Agnieszka Majchrzak z UOKiK. – Urząd prowadzi obecnie kilkanaście postępowań dotyczących operatorów telefonii komórkowej. Sprawdzamy m.in. czy reklamy różnych ofert promocyjnych, informacje przedstawione na ulotkach reklamowych mogą wprowadzać konsumentów w błąd – mówi Agnieszka Majchrzak.
Ponadto UOKiK kieruje także do sądu pozwy o uznanie postanowień umów stosowanych w tym sektorze za niedozwolone. Jako przykład można podać interwencję urzędu z października, kiedy to do rejestru klauzul niedozwolonych zostało wpisane postanowienie uprawniające przedsiębiorcę do rozwiązania umowy z konsumentem ze skutkiem natychmiastowym bez wcześniejszego powiadomienia, np. gdy zalegał z opłatami. Źródło: Gazeta Prawna