Wątpliwości UOKiK wzbudził regulamin sprzedawcy. Zastrzegał on m.in., że konsument rezygnując z zakupu musiał zwrócić koszty dostarczenia produktu.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina, że zgodnie z przepisami, w sytuacji odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży zawartej przez Internet, klient odsyła towar na własny koszt, a sprzedawca zwraca opłatę za jego dostarczenie. Ponadto, na podstawie kolejnego niezgodnego z prawem warunku, klient musiał mieć paragon, jeżeli chciał zwrócić towar kupiony w sieci. Jeżeli korzystamy z prawa do zwrotu towaru w ustawowym terminie 10 dni, możemy zrobić to na podstawie dowolnego dowodu zakupu – są nimi np. paragon, wyciąg z konta.
Po kontroli przeprowadzonej przez UOKiK, właściciel sklepu internetowego glany.pl, spółka GRIP, zobowiązał się do zmiany niezgodnych z prawem postanowień w regulaminie, dlatego nie została nałożona kara finansowa. Musi to zrobić w ciągu 30 dni od daty uprawomocnienia się decyzji.
UOKiK: kupujący w internecie nie musi zwracać kosztów przesyłki
Kupujący zwraca sprzedawcy koszty dostarczenia towaru nabytego przez internet to niedozwolone postanowienia, które znalazło się w regulaminie internetowego sklepu glany.pl. UOKiK zobowiązał firmę do usunięcia zakwestionowanych klauzul.